Tiskovine so del identitete vaše blagovne znamke, ki so hkrati vaše najbolj dragoceno sredstvo. V današnjem prispevku pogledamo, kako najbolj učinkovito izkoristiti te elemente za promocijo, marketing in prodajo.

Tiskovine

Kaj pravite, da je najbolj dragoceno sredstvo za promocijo vašega podjetja? Je to vaša linija izdelkov ali storitev? Usposobljenost vašega osebja za zagotavljanje prijazne in hitre storitve za stranke? Vodstvo vašega izvršilnega odbora? Ugibajte ponovno – nič od teh stvari. To je vaša korporativna identiteta, prikazana v vaši celostni grafični podobi. Natančneje, to so tiskovine na podlagi vaše celostne grafične podobe.

Vam to sploh v digitalni dobi zveni čudno? Morda celo bizarno? Morda mislite, da je noro, da bi nekaj, na prvi pogled tako neznatno kot ena tiskovina, bilo pomembnejše od vodstva. A vendar je res – in v prispevku bomo natančno razložili, zakaj.

To ne pomeni, da vse ostalo, kar smo že omenili, ne igra neprecenljive vloge. Seveda jo, saj brez vodstva, zaposlenih in izdelkov pravzaprav ni podjetja ali blagovne znamke, kajne? A resnica je, da še tako dobro vodstvo, brezhibna skrb za stranke ali fantastičen izdelek oz. storitve ni tako pomembna kot celostna identiteta. Mogoče ste ta trenutek še skeptični, (kar je povsem logično) a 100% smo, da vas bomo do konca prispevka prepričali. Oblikovanje tiskovin je pač pomembno. Pa začnimo.

oblikovanje-tiskovin

VIR 1

Bistvo je blagovna znamka

Zakaj so torej v širnem svetu poslovanja, tiskovine vaše korporativne identitete ključnega pomena za uspeh vašega podjetja? Na koncu je bistvo le eno – vaša blagovna znamka. Dejstvo je (tudi praksa to nenehno kaže), da se podjetja z močno blagovno znamko razvijajo hitreje in močneje, razvijajo višje ravni prepoznavanja in ozaveščenosti identitete ter povečujejo prodajo. Podjetja s šibko blagovno znamko se ne morejo uveljaviti na tak način, kar dolgoročno upočasni ali celo ustavi napredek.

Blagovna znamka je hočete ali nočete pot do višjih številk na področju prodaje. Boljša prodaja pomeni boljše prihodke. Boljši prihodki, posledično, na koncu vodijo do pozitivne rasti podjetja. Vse to na podlagi dosledne identitete blagovne znamke, ki jih lahko tako obstoječe kot bodoče stranke lahko identificirajo in prepoznajo na prvi pogled. Poleg prepoznavanja pa so s takimi blagovnimi znamkami povezane številne pozitivne konotacije.

Če bo vaše podjetje imelo vse, razen dodelane blagovne znamke, kamor sodi tudi celostna grafična podoba, ste po domače povedano, pečeni.

Zato je zasnova vaše korporativne znamke in kako je predstavljena občinstvu, najbolj dragoceno sredstvo vašega podjetja.

Graditev močne blagovne znamke

Kako lahko podjetje zagotovi, da ima močno korporacijsko blagovno znamko? To ni nujno jedrska znanost, a vendar se je ne morete lotiti kar na pamet. Da bi zagotovili, da je vaša korporativna blagovna znamka močna in zdrava, morate pregledati vsak košček marketinškega materiala, na katerem se kakorkoli pojavlja blagovna znamka. To velja tako za fizično blagovno znamko v obliki tiskovin, kot tudi tiste, ki so del digitalnega sveta oz. digitalnega oglaševanja.

Ne glede na to, ali gre za umestitev blagovne znamke na vaši spletni strani ali na družabnih medijev, vaše promocijske izdelke in oglaševalske materiale, označevalne table ali vizitke … Sporočilo vaše blagovne znamke mora biti jasno in konsistentno.

Bistvo je, da kombinacija vse grafičnih elementov skupaj deluje. Le tako bo predstavitev vašega podjetja ali dejavnosti lahko uspešna. Upoštevati je torej potrebno vse, prvenstveno oblikovanje logotipa, grafiko in izbiro pisavo do barvne palete. Vaša blagovna znamka mora izražati profesionalnost vašega podjetja, hkrati pa doseči, da bo s strani potencialnih strank nepozabna na pozitiven način in bo ne glede na obdobje sporočala moč in prepričljivost.

blagovna-znamka

Oko opazovalca

Vaša korporativna identiteta je absolutni vrhunec percepcije, ki jo ima javnost o vašem podjetju. To velja tako za obstoječe stranke kot potencialne. Z drugimi besedami, vaša blagovna znamka je vaše podjetje v očeh opazovalca – vaše stranke.

To pomeni, da je percepcija absolutno najbolj pomembna, in najbolj viden del te percepcije so prav vaše tiskovine.

Ni več dovolj, da na dopisni list ali ovojnico zgolj nekam namestite logotip. Postavitev mora biti natančno določena in zasnovana v skladu z vašo grafično podobo. Edino natančna in konsistentna postavitev lahko krepi vašo blagovno znamko in odnose s strankami.

Tak način je pomemben tako posredno kot neposredno. Podjetja, ki se ukvarjajo z maloprodajo, to počnejo zelo dobro, saj celostno grafično podobo „preslikajo“ povsod, predvsem na uniforme zaposlenih. Ko recimo pomislite na Mercator, pomislite na rdečo, ko pomislite na Tuš, na zeleno. In to je ta konsistenca, ki na koncu prinaša rezultate, čeprav se tega morda ne zavedate.

Če še malce ostanemo pri maloprodaji. Ne samo barve, če boste zaprli oči, boste najbrž videli tudi logo, pisavo, značilne fotografije in letake. Vse, kar bo njihovega, bo označeno z njihovo blagovno znamko. In na tem mestu pridejo do izraza tiskani elemente podobe, ki postanejo neizogibni.

povrsine-za-oglasevanje

Prostora za tisk vaše blagovne znamke je okoli nas več kot dovolj

Tiskani del celostne grafične podobe

Kaj so torej tiskovine, za katere pravimo, da so najbolj pomemben del blagovne znamke? V tem primeru se nanašajo na spremenljivke, ki jih lahko nadzorujete: tiskani izdelki torej, ki vsebujejo vaš logotip in ostale elemente blagovne znamke. To niso samo vaše vizitke, dopisni listi, kuverte, brošure ali letaki.

Dejstvo je, da je prostor, kamor lahko natisnete logotipa in elemente svoje blagovne znamke veliko bolj raznolik, kot si lahko mislite. Poleg že zgoraj naštetega je to lahko tudi beležka, žepni koledar, nalepke v prodajalnah ali kongresnih dvoranah, jumbo plakati za promocijske dogodke, predmeti, kot so vrči, majice, torbe ali frizbiji z vašim logotipom. Vaša blagovna znamka je lahko natisnjena na praktično vse – ne samo brošure in vizitke.

Pazite samo, da boste najprej izbrali res dobrega grafičnega oblikovalca. Samo oblikovanje mora biti predvsem profesionalno, kakovostno in privlačno. Druga pomembna stvar je, da najdete odlično tiskarno ali tiskarja. Oba skupaj bosta poskrbela za to, da bodo elementi vaše blagovne znamke na tiskovinah res zasijali tako, kot morajo.

VIR (1) North Essesx Chamber of Commerce

 

Categories: Objave drugih

Dušanka Spolenak

Energijska terapevtka in svetovalka, izvajalka energijskih terapij na daljavo in individualnih energijskih terapij v živo ter predavateljica na energijskih delavnicah.