Pristajalna stran je, vsaj v primeru storitvenih spletnih strani, t.i. odločujoča stran na vaši internetni strani, ki odloča o tem ali bo obiskovalec vaše spletne strani naredil želen korak ali ne (npr. oddal zanimanje za vašo storitev ali ne).

Pristajalna stran je DA ali NE učinkovitosti vašega spletnega posla.

Kar 68% B”B podjetij uporablja pristajalne strani za generacijo novih poslov preko svojih spletnih strani (vir 1 – How to Build Landing Pages That Will Convert):

Spodaj je podrobneje opisano kaj je pristajalna stran, kateri so elementi prodajno učinkovitih pristajalnih strani in tudi katere so najpogostejše napake pri pristajalnih straneh.

NAMIG: Celovit opis in prikaz kaj je pristajalna stran ter kako jo narediti prodajno res učinkovito, boste našli na povezavi. V članku je podrobno prikazano kateri so elementi učinkovite pristajalne strani, kako zasnovati navigacijo po strani, katere barve uporabiti na pristajalni straneh, kako sestavite vsebinsko ponudbo, itd…

Kaj je pristajalna stran

Pristajalna stran je tista podstran na internetni strani, za katero lastniki spletnih strani želite, da obiskovalci, po ogledu vaše spletne strani, nanjo pristanejo in na podlagi vsebine na njej, izvedejo naslednji, želen korak (npr. oddajo zanimanje za sodelovanje z vami).

Pristajalna stran se zato imenuje tudi ponudbena stran, saj je na njej ponavadi predstavljena ponudba, ki od obiskovalcev, ki na njej pristanejo, pričakuje izvedbo akcije kot je npr. oddaja zanimanja oz. povpraševanja, prijava na emailing, nakup, dolvleka kataloga, prijava na e novice, itd…

Od učinkovitosti izdelane pristajalne strani je odvisno kako učinkovita je celotna spletna stran, saj nič ne koristi, če na spletno stran uspemo pritegovati obiskovalce, ne uspemo pa pri njih sprožiti naslednjega koraka.

Pristajalna stran je zato “BITI ali NE BITI” učinkovitega spletnega nastopa!

Primer informativne pristajalne strani, kjer je pojasnjena bonitetna ocena podjetij

Na povezavi bonitetna ocena ebonitete.si ali na spodnji sliki, lahko vidite kako je sestavljena informativna pristajalna stran bonitetne hiše Prva bonitetna agencija d.o.o..

Namen pristajalne strani, na sliki, je na enostaven način, obiskovalcem predstaviti kaj je bonitetna ocena in kako se bonitetna ocena izračuna. Na ebonitete.si so pri zasnovi pristajalne strani sledili predvsem preprostosti, saj njihove potencialne stranke (ki se zanimajo za bonitetne ocene podjetij s katerimi sodelujejo) nimajo časa na dolgo in široko “preučevati” kaj je bonitetna ocena:

pristajalna stran bonitetna ocena

Elementi prodajno učinkovitih pristajalnih strani

Za razliko od vse splošnega prepričanja, da za pristajalnimi spletnimi stranmi, sloni neverjetna marketinška znanost, grafika, dizajn, tekstopisje in tudi znanja o prodaji preko spleta, je pravzaprav zakonitost učinkovitih pristajalnih spletnih strani, zožena na nekaj “obveznih” elementov, ki pristajalne strani naredijo bolj učinkovite.

Primer, ko je pristajalna stran lahko tudi kategorija opisov (npr. poročnih lokacij)

Na pristajalni strani poročne lokacije Sanjski-Sopek.si so se odločili za prikaz več opisov različnih poročnih lokacij, njihova unikatna in dodana vrednost (napram drugim opisom poročnih lokacij) pa je v tem, da Metka, ki na spletni strani Sanjski-Sopek.si, skrbi za cvetlično dekoracijo porok, prav vse opisane poročne lokacije, zelo dobro pozna (saj je na njih sama opravljala cvetlično dekoracijo porok).

Osnovni elementi najbolj učinkovitih pristajalnih strani so:

  • preglednost in jasnost sporočila pristajalne strani
  • jasno izražene in komunicirane koristi produkta oz. storitve predstavljene na pristajalni strani
  • elementi krepitve zaupanja; npr. izjave zadovoljnih kupcev
  • pristnost – realne slike rešitev, ki jih odpravlja produkt ali storitev na pristajalni strani
  • video vsebina s prikazom delovanja oz. prikazom učinkov, ki jih ima produkt ali storitev
  • pristajalne spletne strani so SEO optimizirane za ključne besede, za prikaz v isklaniku Google. Kako se lotite iskanja ključnih besed za vaše spletne strani (bloge, pristajalne strani, itd…) si oglejte v prispevku Iskanje ključnih besed za blog.

Primer produktne pristajalne strani v hrvaški spletni trgovini Bambini.hr

Na spodnji sliki poglejte primer kam pristanejo hrvaški spletni uporabniki Googla, ko na Googlu iščejo “majice za trudnice” in predvsem zgornje dele oblek za nosečnice (gornji dio majice za trudnice):

pristajalna stran majice za trudnice gornji dio

Zgornja slika prikazuje zelo natančno izdelano pristajalno stran, saj do njene vsebine, pristanejo tiste obiskovalke, ki jih zanimajo predvsem zgornji deli oblek za nosečnice.

Napake pri pristajalnih straneh

Vzroki, zakaj so nekatere pristajalne spletne strani bolj učinkovite od drugih, se skrivajo v naslednjih točkah:

  • pristajalna spletna stran NI SEO optimizirana. Če pristajalna spletna stran ni SEO optimizirana, to pomeni, da se v iskalniku Google, ne bo znašla visoko med vsemi prikazanimi spletnimi stranmi, po tem, ko uporabniki Googla določene ključne besede vtipkajo ali izgovorijo v Google. SEO neoptimizirana pristajalna spletna stran je “obsojena” na plačljivo promocijo, saj brez plačanih oglasov zanjo, ne bo prejemala obiskovalcev! Več: Kaj je SEO & Kako poteka optimizacija internetnih strani.
  • ena pristajalna stran ima preveč ciljev hkrati. Namesto, da bi izdelali več pristajalnih strani (vsako za svoj cilj), poskušamo od ene pristajalne strani doseči, da obiskovalci na njej izvedejo vsaj neko akcijo. Kar ima za pogosto posledico, da namesto, da bi obiskovalci naredili sploh nekaj, ne naredijo nič (in pristajalno stran zapustijo).

NAMIG: Na povezavi dnevni regali Pohistvo123.si poglejte kako je zasnovana izjemno, prodajno učinkovita pristajalna stran, na kateri so predstavljeni najrazličnejši regali za dnevne sobe (komode, stenski regali, regali po merah in željah naročnikov, itd…).
Pristajalna stran z regali je kredibilna, zasleduje natančne cilje, je SEO optimizirana in uporabna.

Spodnja slika prikazuje število pridobljenih sledi na internetnih straneh, ki imajo več pristajalnih strani (vir Hubspot):

  • pristajalna stran ne deluje zaupanja vredno. Nepristne, preveč obdelane slike (fotošuting) in PR vsebina, ne prodaja, ampak služi za promocijo. Pristajalna stran je pogosto neučinkovita zaradi tega, ker so teksti na pristajalni strani napisani preveč reklamno in ne zbujajo zaupanja.
  • pristajalna stran ne deluje kredibilno. Prodajno učinkovita pristajalna stran se “zliva” s celotno zgodbo spletne strani, saj je njena učinkovitost (še posebej, če gre za dražje produkte in storitve) odvisna od tega kako njeni obiskovalci dojemajo celotno spletno stran. Nič ne pomaga, če uspemo na pristajalne spletne strani, pridobiti množico obiskovalcev, če le ti, celotni speltni strani, ne zaupajo.
  • pristajalna stran ni konkurenčna. Četudi je naša ponudba na pristajalnih spletnih straneh, mikavna, to ne koristi prodaji, če se za nakup ali oddajo zanimanja preko pristajalne strani ne odloči nihče. Ponudba na naših pristajalnih spletnih straneh mora zato biti pripravljena tako, da je konkurenčna, hkrati pa tudi unikatna. Kakovostna in prodajno učinkovita spletna pristajalna stran odgovori na vprašanje obiskovalcev. “Zakaj bi kupil ali oddal zanimanje ravno pri vas? V čem ste drugačni?”

NAMIG: Če želite, da je vaša pristajalna stran čimbolj učinkovita iz vidika prodaje, poskušajte na 1 url naslov pristajalne strani, postaviti 1 konverzijski cilj. Podrobnosti o tem kaj je url naslov, kakšna naj bo struktura url naslova in zakaj je url naslov sploh pomemben pri zasnovi spletnih strani, najdete v članku na povezavi.

Spodaj je prikazana izmerjena učinkovitost pristajalnih strani v povezavi s tem koliko povezav se nahaja na posamezni pristajalni strani (vir 2 – Landing Pages Are Overrated. Here’s Why and What You Should Do Instead):

Dodatne informacije:

Vrhunsko izdelane pristajalne strani so uporabne, pregledne, prijazne prikazom tako na mobilnih napravah kot na namizju, vsebujejo vse pomembne informacije (ceno, oceno kupcev, akcijske, klubske cene, itd…). Vrhunski primer takšne strani je stran Pikapolonica.si, kjer so predstavljene otroške postelje.

Viri:

1 – How to Build Landing Pages That Will Convert
2 – Landing Pages Are Overrated. Here’s Why and What You Should Do Instead

Categories: Objave drugih

Dušanka Spolenak

Energijska terapevtka in svetovalka, izvajalka energijskih terapij na daljavo in individualnih energijskih terapij v živo ter predavateljica na energijskih delavnicah.