Gotovo ste že slišali, da obstajajo načini za izboljšanje oziroma pospeševanje prodaje v slaščičarni. Dobro jih je poznati, še posebej, če se s tem srečujete prvič. Če ste že stari maček v gostinstvu gotovo za nekatere izmed njih že veste, vendar tudi vas vabimo k branju. Če ne drugega, vam bo morda všeč kakšna nova ideja, izdelek ali le fotografija. Naš namen je, da boste po branju tega prispevka imeli lažji pregled nad svojim poslovanjem in boste lahko prepoznali rezerve, ki lahko pomenijo razliko med stagniranjem ali rastjo vašega podjetja!

Pospeševanja prodaje se lahko lotite v vsakem podjetju, tudi v slaščičarni!

Pospeševanja prodaje se lahko lotite v vsakem podjetju, tudi v slaščičarni!

Pospeševanje prodaje ni nič drugega kot spremljanje konkurence, odzivanje na želje strank in sledenje trendom, ki veljajo v slaščičarstvu. Seveda je za to potreben odlično usposobljen in uigran kader, za kar je dobro, da poskrbite že prej. Ukrepi za povečanje prodaje postajajo vseeno vedno težji, saj so kupci vedno bolj bombardirani z raznoraznimi informacijami na spletu, temu pa pripomorejo tudi številni komunikacijski kanali, ki vplivajo na njihove odločitve.

Dobro je tudi, da pred začetkom pospeševanja prodaje zasnujete vsaj približno strategijo ali želje oziroma cilje, ki jih boste zasledovali. Seveda je glavni cilj vseh povečana prodaja, vendar je to končni cilj, do katerega lahko pridete na različne načine. Lahko povečate število obiskovalcev, lahko povečate frekventnost njihovih obiskov … ampak, začnimo lepo počasi, na začetku.

Pospeševanje prodaje s pomočjo socialnih omrežjih in premišljeno izdelanih fotografij

Večina “free tool”ov, ki jih podjetniki uporabljajo za pospeševanje prodaje in veljajo za dokaj učinkovite, zajemajo socialna omrežja na spletu. Glede na to, da spadate v gostinski sektor se najbrž ne boste odločili za strogo poslovno socialno omrežje LinkedIn ampak boste lažje posegli po npr. Facebook-u ali Instagramu, mogoče tudi Pinterestu.

Grafični vidik vaših slaščic, tortic ali monoporcij je tukaj izredno pomemben. To pomeni, da morate poskrbeti, da bodo vaše slaščice resnično izgledale odlične, dobro pa je tudi, da so na fotografijah vidne prave značilnosti vaše slaščičarne ali kavarne.

Premišljeno izdelane fotografije lahko izdelate sami, ali pa se odločite za profesionalnega fotografa. Če se boste odločili za najem fotografa, vam priporočamo, da se zanj odločite načrtno. To pomeni, da se pripravite in mu omogočite fotografiranje že med samo izdelavo npr.

Kaj je boljše kot fotografija, kjer npr. polnite manjše šamrole z vašo slavno vanilijevo kremo? Proces priprave npr. vanilijeve kreme je prav tako odlična ideja.

Šamrole med polnjenjem kreme. Odlična priložnost za fotografije, katera bo zagotovo poskrbela za velik "engagement" med sledilci.

Šamrole med polnjenjem kreme. Odlična priložnost za fotografije, katera bo zagotovo poskrbela za velik “engagement” med sledilci.

Predlagamo, da si torej zamislite točen potek fotografiranja in naredite načrt objavljanja na družabnih omrežjih. Obisk fotografa bi lahko planirali npr. 4x na leto, tako da bi zajeli sezonskost in raznolikost vaše ponudbe. Seveda vmes lahko objavljate tudi druge fotografije, ki jih lahko izdelate s pomočjo navadnega pametnega telefona. Ne pozabite na različne akcije, deljenje objav v zvezi s slovenskimi športniki ali lokalnih prireditev. Poskušajte najti “povezavo” z vami in zadevo objavite – škoditi ne more!

Z omenjenim ukrepom bi torej poskrbeli, da bi postali na svojem (lokalnem) področju bolj prepoznavni in da bi razširili krog sledilcev. Seveda pričakujte, da bo konkurenca prej kot slej zasledila vaš način objav, tako da imejte pripravljen tudi plan B, s katerim se lahko nato distancirate in spet postavite unikatno in zanimivo tematiko. Na ta način boste ohranjali interes in – v končni fazi – pospeševali prodajo.

Pospeševanje prodaje s pomočjo novih, sezonskih, a drugačnih izdelkov

Pospeševanje prodaje, kot že zgoraj omenjeno, lahko vključite tudi v vašo sezonsko ponudbo.

Najbrž se boste vprašali kako?

Preizkusite se v tem, da model AIDA prenesete na svoje slaščice.

Kaj za vraga pa je model AIDA?

Model AIDA sestavljajo 4 črke, ki se največkrat prikazujejo skupaj v t.i. prodajnem lijaku, kot na fotografiji spodaj.

Pospeševanje prodaje s pomočjo AIDA modela.

Pospeševanje prodaje s pomočjo AIDA modela. Model je usmerjen tako, da iz številnih ljudi, ki

Pojasnili vam bomo na primeru.

Če ste npr. na začetku leta in se pripravljate na ponudbo okrog pusta lahko zgornji model uporabite skupaj s prejšnjo točko, torej z objavami na socialnih omrežjih. Okrog pusta se proda enormne količine krofov, zato dajmo reči, da krof spada med sezonsko slaščico.

Da bo gostu ponudili nekaj novega, si nabavite pekač za krofe – lahko npr. tale iz silikona. Na spletu poiščite recepte za izdelavo ameriških krofov in se dobro založite s potrebnimi glazurami in posebnimi dekoracijskimi posipi.

Pekač za donate med izdelavo ameriških krofkov.

Pekač za donate med izdelavo ameriških krofkov. V ospredju vidite že oblite in dekorirane krofe, v ozadju tiste, ki so pravkar vzeti iz pečice.

Fotografirajte in testirajte – izdelavo, silikonski model, krašenje, potek okrasitve… To počnite, dokler ne boste z izdelkom tako zadovoljni, da menite, da bo to pri vaših gostih ali sledilcih izzvalo POZORNOST (ATTENTION).

Z objavami na Facebooku ali Instagramu (seveda pa lahko tudi med vašimi stalnimi gosti) lahko nadalje testirate kateri obliv ali dekoracija jim je najbolj všeč. S tem boste prebudili INTERES (INTEREST) in ŽELJO (DESIRE).

Na koncu vas bo čakal samo še glavni korak AKCIJA (ACTION), ki pa ne pomeni ničesar drugega kot prodaje izdelka.

Tako izdelan načrt lahko uporabite tudi pri drugačnih, neslaščičarskih izdelkih, ki jih planirate ponuditi trgu. Pospeševanje prodaje pa na takšen način ne vpliva le na vaš trenutni prodajni izdelek, ampak vas pozicionira kot “trendsetterja”, seveda odvisno od tega kako profesionalno ste zastavili takole kampanjo.

Pospeševanje prodaje s pomočjo vaših dobaviteljev

Pospeševanje prodaje je lahko zanimiv proces, ki vam odpre poti v še neraziskane razsežnosti.

Ste razmišljali, da bi za pospeševanje prodaje vprašali kar vašega dobavitelja.

Kaj? Kako? Zakaj? Oglejmo si torej tole trditev!

Z vašim dobaviteljem lahko izdelate izredno iskren in dolgoročen odnos. Imejte v mislih, da to ni tek na dolge proge, ampak poslovni maraton, cilj vsega pa je – večja prodaja. Večina ljudi, sploh dandanes ne pozna pojma lojalnosti in zvestobe. Večini je najbolj važna cena.

Če ste na trgu prisotni že nekaj časa, veste o čem govorimo. Če pa ste novi najverjetneje o tem niti ne razmišljate, saj vam je najpomembnejša cena.

Kako napačno!

V slaščičarstvu imamo samo v Sloveniji kar nekaj profesionalnih slaščičarskih trgovin, kjer lahko kupite vse za sladice in pecivo. In (tisti z daljšim delovnim stažem) sodelujete z dvemi, tremi, mogoče desetimi trgovinami. Vendar to od vas zahteva kar nekaj miselnega napora,  v stilu “kje moram že naročiti tole kremo, da ne bo drugi dobavitelj izvedel pri kom naročam?”.

Sodelovanje z enim dobaviteljem pa vam omogoča dodatna izobraževanja in iskren poslovni odnos, pri čemer ne rabite skrivati ničesar!

Sodelovanje s preverjenim dobaviteljem vam lahko odpira nove poslovne priložnosti - sodelovanje na sejmih, boljše cene za nakup opreme za slaščičarne, ipd.

Sodelovanje s preverjenim dobaviteljem vam lahko odpira nove poslovne priložnosti – sodelovanje na sejmih, boljše cene za nakup opreme za slaščičarne, priložnost za učenje s slaščičarskimi mojstri svetovnega kova ipd.

Sadovi takšnega dela se lahko izkažejo predvsem v tem, da vam dobavitelj izven vaše sezone lahko ponudi možnosti za zanimiva sodelovanja, kjer lahko nabirate prepotrebne izkušnje (npr. sodelovanje na sejmih, kjer se predstavlja) ali pa posebne plačane ugodnosti (pomoč pri nakupu večje, stroškovno zahtevnejše strojne opreme).

Vsekakor pa se, preden se odločite, s katerim dobaviteljem boste sodelovali, dobro pozanimajte o njihovi resnosti in naravnanosti v prihodnje. Poskrbite da bo korist obojestranska – in takšna “zveza” lahko traja leta in obrodi veliko sadov.

**** **** *****

Seveda je pospeševanje prodaje potrebno izmeriti, sicer težko ocenimo učinke, ki jih le-to ima na naše poslovanje. Za to vam predlagamo, da vaše poslovanje spremljate pred in po uvedbi sprememb. Določite neko obdobje in npr. podatke prejšnjega leta.

Če se torej pospeševanja prodaje lotite, se ga lotite preudarno in ne na “horuk”. Priporočamo vam tudi, da opazujete vašo konkurenco. Kakšne prijeme uporablja? Lahko izboljšate uporabniško izkušnjo, ki jo ponujajo svojim strankam, ali morda ugotovite kako bi se lahko vaša uporabniška izkušnja bolje obnesla?

Vsekakor vam priporočamo, da se osredotočite na vaše zamisli – kopiranje drugih vas lahko pripelje do “statusa quo”, ko ne veste kako in kam. Strateški pristop, konkreten premislek in preizkus z vedno novimi izboljšavami predhodnih poizkusov pa je vodilo, ki ga med drugim s pridom uporablja tudi visokotehnološko podjetje Elona Muska Space X. Zakaj se torej ne bi učili od najboljših?

Preberite še: Okrasitev torte in pravi koraki za perfektno torto

Viri:

1 – Wikipedia

Categories: Objave drugih

Dušanka Spolenak

Energijska terapevtka in svetovalka, izvajalka energijskih terapij na daljavo in individualnih energijskih terapij v živo ter predavateljica na energijskih delavnicah.